باقلوای قزوین
خواص درمانی بادام
آیا می دانید بادام دارای فواید بسیار زیادی است که ما تنها از چند فواید جزیی آن آگاه هستیم ؟
• بادام به کاهش وزن و کاهش کلسترول کمک می کند.
اگر می خواهید از مضرات داروهای استاتین خلاص شوید و همچنان کلسترول خون خود را پایین نگهدارید، مصرف بادام را به شما توصیه می کنیم. مطالعات نشان داده است که خوردن یک وعده غذایی سالم که شامل بادام هم هست موجب افت میزان LDL می گردد و به علاوه خواص دیگری نیز به همراه دارد. مصرف بادام موجب حفاظت بسیار قوی بدن در مقابل دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و حتی افزایش وزن و چاقی می شود.
• در نتیجه تحقیقات درباره کلسترول، بادام تک ستاره است.
بادام در مقابل بیماریهای قلبی عروقی و دیابت از ما محافظت می کند. قابلیت بادام در کاهش خطر بیماری قلبی می تواند به دلیل مقدار زیاد ویتامین E یافت شده در این مواد، و اثر چربیهای غیر اشباع آنها در کاهش LDL باشد. با جایگزین کردن چربی بادام به جای چربیهای مرسومی که توسط انسان مصرف می شود، کلسترول LDL بین 8 تا 12 درصد کاهش می یابد. یک چهارم فنجان بادام حاوی 99 میلیگرم منیزیم، و 275 میلیگرم پتاسیم است. منیزیم یک محافظ طبیعی برای رگها است. هنگامی که سطح منیزیم بالا است، سرخرگها و سیاهرگها آزاد و شل هستند که موجب کاهش مقاومت و امکان افزایش جریان اکسیژن در رگ و تغذیه بهتر رگها می گردد. پتاسیم در انتقال عصبی و انقباض ماهیچه ها از جمله قلب نقش دارد. این ماده یکی از مواد معدنی لازم برای ایجاد فشار خون طبیعی و عملکرد طبیعی قلب می باشد. بادام به پایدار نگاه داشتن سطح قند خون کمک می کند و از بوجود آمدن رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند.
• چربی های سالم موجود در بادام به کاهش وزن کمک می کنند.
در یک مطالعه صورت گرفته که در مجله بین المللی چاقی و اختلالات سوخت و سازی مربوط به آن منتشر شد چنین بدست آمده است که اضافه کردن بادام به یک وعده غذایی کم کالری به جای مصرف کربوهیدراتهای پیچیده در یک وعده غذایی کم کالری می تواند به افراد چاق در کاهش وزن آنها کمک کند. از بین 95 فرد چاق که در این مطالعه شرکت داشتند، استفاده از وعده غذایی کم کالری غنی شده با بادامموجب مصرف 39 درصد کالریهای از  چربیها می شد. شرکت کننده هایی که از وعده های غذایی کم کالری و مملو از هیدرات کربن پیچیده استفاده می کردند تنها 18 درصد از کالریهایی که مصرف می کردند از چربی بود. هر دو وعده غذایی از نظر میزان کالری و پروتئین باهم برابر بودند.

بادام